Chronomed Home Bookmark Contact
Home
  • Cliënten
    • Slaap problemen
    • Medicatie
    • Winterdepressie
    • Apneu
    • Snurken
    • Ploegendiensten
    • Chronische Vermoeidheid
    • Mondschild
    • Burn Out
  • Verwijzers
    • Indicaties
    • Behandelingen
    • Resultaten
    • Online verwijzen
    • Aanvraag Verwijsformulier
Bedrijven Topport
  • Media
    • Pers
    • Scientific Update
  • voorlichting
    • Factsheets
    • Test en check
  • Actueel
    • Nieuws
    • Op deze website
    • Vacatures
Over ons Contact
Chronomed

Nieuws

Slaapstoornissen in het nieuws


Blauw licht maakt alerter
Bewuste dromers meer alert
Versnelde tumorgroei door slaapverstoring
Geel licht gezonder voor nachtwerker
Sociale leven beïnvloedt tienerslaap
Betere slaap zonder sigaretten
Slaapbehoefte door leren
Licht invloed op gezondheid patiënten
Slank door vast slaapritme
Hyperactief door onregelmatige slaap
Schone hersenen door slaap
Onvoldoende herstel na ‘bijslapen’
Yoga helpt bij insomnie menopauze
Middagslaapje helpt kleuters bij leren
Agressievere huidkanker bij slaapapneu

Slaap genoeg uren



31-03-2009 -

Gebrek aan goede nachtrust doet meer eten

Het is algemeen bekend dat slaap van invloed is op vele aspecten van ons leven: stress, geheugen, maar ook je eetlust.

“Leptine, ghreline en cortisol zijn hormonen die de eetlust reguleren. Ons metabolisme en de groei van spierweefsel worden direct beïnvloed door de hoeveelheid slaap die we krijgen”, zegt fitnessexpert Jillian Michaels. “Heb je bijvoorbeeld ooit een slapeloze nacht gehad, gevolgd door een roes waarin je, wat je ook at, je nooit vol of verzadigd voelde?” Dat komt, legt Michaels uit, doordat je hormomen uit balans zijn. “Het niveau van leptine (het hormoon waardoor je je vol voelt) gaat omlaag en het niveau van ghreline (het hormoon dat honger reguleert) gaat omhoog”, aldus Michaels. Onderzoek toont aan dat mensen die niet genoeg slaap krijgen, meer behoefte hebben aan voedsel dat rijk is aan koolhydraten, vet en calorieën. “En als je niet genoeg slaap krijgt, heb je ook te weinig diepe slaap. Door een gebrek aan slaap vermindert de groei van je hormoonniveaus en daarmee onze mogelijkheid om vet te verbranden en spierweefsel te creëren”, zegt Michaels. “Dus waar het op neer komt, is dat een gebrek aan slaap ervoor zorgt dat je meer gaat eten, aankomt en het uit je koers haalt.”

Bron: Metro
 



Aanmelden

Individuele behandeling bij slaapproblemen

SlaaptrainingChronoMed geeft behandelingen op maat, die gebaseerd zijn op de aard van de klachten, de oorzaak ervan én de factoren die de klachten in stand houden. De therapie is daardoor altijd resultaatgericht en efficiënt.


ChronoMed geeft slaaptraining

WinterdepressieChronoMed geeft slaaptraining. Deze is bedoeld voor mensen met milde slaapklachten, die een individuele behandeling te intensief vinden. De slaaptraining bestaat uit zes bijeenkomsten (vijf plus één follow-up) en wordt gegeven in kleine groepjes..


Ik ben tevreden over mijn slaapkwaliteit



Reslaten inladen, een ogenblik geduld aub


Nieuwsbrief

Copyright © 2017 ChronoMed. Alle rechten voorbehouden | Sitemap
Webdesign:
Webdesign Bureau