Chronomed Home Bookmark Contact
Home
  • Cliënten
    • Slaap problemen
    • Medicatie
    • Winterdepressie
    • Apneu
    • Snurken
    • Ploegendiensten
    • Chronische Vermoeidheid
    • Mondschild
    • Burn Out
  • Verwijzers
    • Indicaties
    • Behandelingen
    • Resultaten
    • Online verwijzen
    • Aanvraag Verwijsformulier
Bedrijven Topport
  • Media
    • Pers
    • Scientific Update
  • voorlichting
    • Factsheets
    • Test en check
  • Actueel
    • Nieuws
    • Op deze website
    • Vacatures
Over ons Contact
Chronomed

Nieuws

Slaapstoornissen in het nieuws


Blauw licht maakt alerter
Bewuste dromers meer alert
Versnelde tumorgroei door slaapverstoring
Geel licht gezonder voor nachtwerker
Sociale leven beïnvloedt tienerslaap
Betere slaap zonder sigaretten
Slaapbehoefte door leren
Licht invloed op gezondheid patiënten
Slank door vast slaapritme
Hyperactief door onregelmatige slaap
Schone hersenen door slaap
Onvoldoende herstel na ‘bijslapen’
Yoga helpt bij insomnie menopauze
Middagslaapje helpt kleuters bij leren
Agressievere huidkanker bij slaapapneu

Slaapgebrek verhoogt risico op overgewicht



02-05-2008 -

De term schoonheidsslaapje krijgt een heel andere betekenis als je weet dat (te) weinig slaap gerelateerd is aan obesitas en overgewicht.

Deze relatie is vaker uit onderzoek naar voren gekomen, maar wordt nu bevestigd in een omvangrijke meta-analyse van 29 internationale studies naar slaap en overgewicht.

Bij 24 van de 35 steekproeven (bestaande uit 30.000 kinderen en ruim 600.000 volwassenen) werd een significante negatieve relatie gevonden tussen het aantal uren slaap en BMI (body mass index = lengte/gewicht²), meldt sciencedaily.com.

‘Deze studie is belangrijk omdat hij bevestigt hoe sterk die relatie is. Maar, dit onderzoek werpt ook de onbeantwoorde vraag op in hoeverre er sprak is van een oorzaak-gevolgrelatie,’ aldus onderzoeksleider dr. Francesco Cappuccio van de Warwick Medical School in Groot-Brittannië.

Het is namelijk nog niet duidelijk of mensen te dik worden doordat ze te weinig slapen of dat ze door hun overgewicht minder slapen.

Kinderen tot drie jaar wordt aangeraden 14-15 uur te slapen, peuters 12-14 uur, kleuters 11-13 uur, basisschoolkinderen 10-11 uur, pubers 9 en volwassenen 7-8 uur.


Bron: Elsevier
 



Aanmelden

Individuele behandeling bij slaapproblemen

SlaaptrainingChronoMed geeft behandelingen op maat, die gebaseerd zijn op de aard van de klachten, de oorzaak ervan én de factoren die de klachten in stand houden. De therapie is daardoor altijd resultaatgericht en efficiënt.


ChronoMed geeft slaaptraining

WinterdepressieChronoMed geeft slaaptraining. Deze is bedoeld voor mensen met milde slaapklachten, die een individuele behandeling te intensief vinden. De slaaptraining bestaat uit zes bijeenkomsten (vijf plus één follow-up) en wordt gegeven in kleine groepjes..


Hoe ouder ik word hoe slechter ik slaap



Reslaten inladen, een ogenblik geduld aub


Nieuwsbrief

Copyright © 2017 ChronoMed. Alle rechten voorbehouden | Sitemap
Webdesign:
Webdesign Bureau