Chronomed Home Bookmark Contact
Home
  • Cliënten
    • Slaap problemen
    • Medicatie
    • Winterdepressie
    • Apneu
    • Snurken
    • Ploegendiensten
    • Chronische Vermoeidheid
    • Mondschild
    • Burn Out
  • Verwijzers
    • Indicaties
    • Behandelingen
    • Resultaten
    • Online verwijzen
    • Aanvraag Verwijsformulier
Bedrijven Topport
  • Media
    • Pers
    • Scientific Update
  • voorlichting
    • Factsheets
    • Test en check
  • Actueel
    • Nieuws
    • Op deze website
    • Vacatures
Over ons Contact
Chronomed

Nieuws

Slaapstoornissen in het nieuws


Blauw licht maakt alerter
Bewuste dromers meer alert
Versnelde tumorgroei door slaapverstoring
Geel licht gezonder voor nachtwerker
Sociale leven beïnvloedt tienerslaap
Betere slaap zonder sigaretten
Slaapbehoefte door leren
Licht invloed op gezondheid patiënten
Slank door vast slaapritme
Hyperactief door onregelmatige slaap
Schone hersenen door slaap
Onvoldoende herstel na ‘bijslapen’
Yoga helpt bij insomnie menopauze
Middagslaapje helpt kleuters bij leren
Agressievere huidkanker bij slaapapneu

'Actieve kinderen slapen sneller'



24-07-2009 -

LONDEN - Kinderen die overdag veel in beweging zijn, vallen 's avonds eerder in slaap. Dat blijkt uit Australisch onderzoek onder meer dan vijfhonderd kinderen van 7 jaar oud, waar de BBC donderdag over heeft geschreven. 

Het duurde gemiddeld 26 minuten voor de actieve kinderen in slaap vielen. Het merendeel van de onderzochte koters deed er drie kwartier over.

De kinderen die overdag veel stil hadden gezeten, hadden meer tijd nodig om in slaap te vallen dan de kinderen die een actief programma achter de rug hadden.

Voor elk uur dat een kind stilzit, duurt het drie minuten langer om in slaap te komen, concludeerden de onderzoekers.

De kinderen die snel in slaap vielen, sliepen ook langer.''Een korte nachtrust wordt geassocieerd met overgewicht en slechtere leerprestaties'', schrijven de wetenschappers. Daarom moet een gezonde nachtrust veel meer worden gestimuleerd, vinden zij.

Toch adviseren de onderzoekers niet om kinderen tot het laatste moment actief te houden. Het is het slimst om de kinderen overdag te laten bewegen en ze 's avonds volgens een vast schema in bed te leggen. Het laatste uurtje moet dus wel rustig zijn.


Bron: ANP



Aanmelden

Individuele behandeling bij slaapproblemen

SlaaptrainingChronoMed geeft behandelingen op maat, die gebaseerd zijn op de aard van de klachten, de oorzaak ervan én de factoren die de klachten in stand houden. De therapie is daardoor altijd resultaatgericht en efficiënt.


ChronoMed geeft slaaptraining

WinterdepressieChronoMed geeft slaaptraining. Deze is bedoeld voor mensen met milde slaapklachten, die een individuele behandeling te intensief vinden. De slaaptraining bestaat uit zes bijeenkomsten (vijf plus één follow-up) en wordt gegeven in kleine groepjes..


Hoe ouder ik word hoe slechter ik slaap



Reslaten inladen, een ogenblik geduld aub


Nieuwsbrief

Copyright © 2017 ChronoMed. Alle rechten voorbehouden | Sitemap
Webdesign:
Webdesign Bureau