Chronomed Home Bookmark Contact
Home
  • Cliënten
    • Slaap problemen
    • Medicatie
    • Winterdepressie
    • Apneu
    • Snurken
    • Ploegendiensten
    • Chronische Vermoeidheid
    • Mondschild
    • Burn Out
  • Verwijzers
    • Indicaties
    • Behandelingen
    • Resultaten
    • Online verwijzen
    • Aanvraag Verwijsformulier
Bedrijven Topport
  • Media
    • Pers
    • Scientific Update
  • voorlichting
    • Factsheets
    • Test en check
  • Actueel
    • Nieuws
    • Op deze website
    • Vacatures
Over ons Contact
Chronomed

Nieuws

Slaapstoornissen in het nieuws


Blauw licht maakt alerter
Bewuste dromers meer alert
Versnelde tumorgroei door slaapverstoring
Geel licht gezonder voor nachtwerker
Sociale leven beïnvloedt tienerslaap
Betere slaap zonder sigaretten
Slaapbehoefte door leren
Licht invloed op gezondheid patiënten
Slank door vast slaapritme
Hyperactief door onregelmatige slaap
Schone hersenen door slaap
Onvoldoende herstel na ‘bijslapen’
Yoga helpt bij insomnie menopauze
Middagslaapje helpt kleuters bij leren
Agressievere huidkanker bij slaapapneu

'Bijslapen' in het weekend werkt niet



02-08-2010 -

PENNSYLVANIA - Eén goede nacht kan niet compenseren voor verloren slaap in de dagen er voor. De slechtslapers kampen na tien uur slaap nog steeds met concentratieproblemen. 
 
Met name aandacht en reactiesnelheid blijven verslapt na een vruchtbare nacht slaap. Dit strookt niet met de opvatting die slaapexperts tot nu toe aanhielden, namelijk dat één keer goed slapen genoeg is om opgelopen slaapschuld in te halen.

Er deden 159 mensen mee aan het onderzoek. Een klein groepje mocht gewoon slapen, om later als controlegroep te kunnen fungeren. Een groot deel mocht vijf nachten achtereen alleen slapen tussen 4 en 8 uur 's ochtends. Hierna mochten ze een paar nachten langer slapen.

Elke dag begonnen ze met het doen van testen. Elke twee uur werden deze herhaald. Na een nacht bijslapen scoorden de proefpersonen veel beter op deze testen, maar ze waren nog steeds moe en hadden moeite zich te concentreren.

Dit onderzoek bewijst maar weer eens hoe belangrijk slaap is voor het voorkomen van fouten. Maar ook dat er meer dan één nacht nodig is om volledig te herstellen van slaapgebrek. De resultaten zijn na te lezen in een publicatie van Sleep.


Bron: Gezondheidsnet 
 



Aanmelden

Individuele behandeling bij slaapproblemen

SlaaptrainingChronoMed geeft behandelingen op maat, die gebaseerd zijn op de aard van de klachten, de oorzaak ervan én de factoren die de klachten in stand houden. De therapie is daardoor altijd resultaatgericht en efficiënt.


ChronoMed geeft slaaptraining

WinterdepressieChronoMed geeft slaaptraining. Deze is bedoeld voor mensen met milde slaapklachten, die een individuele behandeling te intensief vinden. De slaaptraining bestaat uit zes bijeenkomsten (vijf plus één follow-up) en wordt gegeven in kleine groepjes..


Stress beïnvloed mijn slaap nauwelijks



Reslaten inladen, een ogenblik geduld aub


Nieuwsbrief

Copyright © 2017 ChronoMed. Alle rechten voorbehouden | Sitemap
Webdesign:
Webdesign Bureau