Chronomed Home Bookmark Contact
Home
  • Cliënten
    • Slaap problemen
    • Medicatie
    • Winterdepressie
    • Apneu
    • Snurken
    • Ploegendiensten
    • Chronische Vermoeidheid
    • Mondschild
    • Burn Out
  • Verwijzers
    • Indicaties
    • Behandelingen
    • Resultaten
    • Online verwijzen
    • Aanvraag Verwijsformulier
Bedrijven Topport
  • Media
    • Pers
    • Scientific Update
  • voorlichting
    • Factsheets
    • Test en check
  • Actueel
    • Nieuws
    • Op deze website
    • Vacatures
Over ons Contact
Chronomed

Nieuws

Slaapstoornissen in het nieuws


Blauw licht maakt alerter
Bewuste dromers meer alert
Versnelde tumorgroei door slaapverstoring
Geel licht gezonder voor nachtwerker
Sociale leven beïnvloedt tienerslaap
Betere slaap zonder sigaretten
Slaapbehoefte door leren
Licht invloed op gezondheid patiënten
Slank door vast slaapritme
Hyperactief door onregelmatige slaap
Schone hersenen door slaap
Onvoldoende herstel na ‘bijslapen’
Yoga helpt bij insomnie menopauze
Middagslaapje helpt kleuters bij leren
Agressievere huidkanker bij slaapapneu

'Gewicht verliezen? Meer slapen!'



06-10-2010 -

ROTTERDAM - Wie ondanks diëten geen vet verliest, heeft wellicht meer slaap nodig. Dat is de conclusie die getrokken wordt in een onderzoek dat in het Annals of Internal Medicine gepubliceerd staat.

Slapen om af te vallen: het is een concept dat ongetwijfeld met gejuich wordt onthaald door iedereen die zich met tegenzin richting de sportschool begeeft. Het onderzoek uit Annals of Internal Medicine lijkt die theorie in elk geval te ondersteunen, ook al werd de hypothese slechts bij een beperkte groep mensen getest.

De onderzoekers bekeken een groep van tien mannen en vrouwen met overgewicht, die allemaal hetzelfde caloriearme dieet volgden. Uit de eerste resultaten bleek dat alle proefpersonen evenveel gewicht verloren, of ze nu 8,5 dan wel 5,5 uur per nacht sliepen. Er was echter één belangrijk verschil: degenen die te weinig sliepen, verloren tot 75% spieren in plaats van vet. Wie wel lang genoeg onder de veren kroop, mocht meer dan 50% vet aanvinken bij de verloren kilo's.

Volgens één van de onderzoekers gaat er altijd wel een zeker percentage spiermassa verloren bij het vermageren, maar is het veel beter om vet kwijt te raken. Het onderzoek toonde bovendien aan dat wie minder nachtrust had, overdag meer honger had - ook al kregen alle deelnemers precies hetzelfde eten en dezelfde porties voorgeschoteld.

Het onderzoek sluit hoe dan ook aan bij eerdere studies die al uitwezen dat mensen die minder dan zes uur per nacht slapen meer wegen, of sneller aankomen, dan degenen die meer nachtrust hebben.


Bron: AD
 



Aanmelden

Individuele behandeling bij slaapproblemen

SlaaptrainingChronoMed geeft behandelingen op maat, die gebaseerd zijn op de aard van de klachten, de oorzaak ervan én de factoren die de klachten in stand houden. De therapie is daardoor altijd resultaatgericht en efficiënt.


ChronoMed geeft slaaptraining

WinterdepressieChronoMed geeft slaaptraining. Deze is bedoeld voor mensen met milde slaapklachten, die een individuele behandeling te intensief vinden. De slaaptraining bestaat uit zes bijeenkomsten (vijf plus één follow-up) en wordt gegeven in kleine groepjes..


In mijn omgeving komen slaapproblemen niet voor



Reslaten inladen, een ogenblik geduld aub


Nieuwsbrief

Copyright © 2017 ChronoMed. Alle rechten voorbehouden | Sitemap
Webdesign:
Webdesign Bureau