Chronomed Home Bookmark Contact
Home
  • Cliënten
    • Slaap problemen
    • Medicatie
    • Winterdepressie
    • Apneu
    • Snurken
    • Ploegendiensten
    • Chronische Vermoeidheid
    • Mondschild
    • Burn Out
  • Verwijzers
    • Indicaties
    • Behandelingen
    • Resultaten
    • Online verwijzen
    • Aanvraag Verwijsformulier
Bedrijven Topport
  • Media
    • Pers
    • Scientific Update
  • voorlichting
    • Factsheets
    • Test en check
  • Actueel
    • Nieuws
    • Op deze website
    • Vacatures
Over ons Contact
Chronomed

Nieuws

Slaapstoornissen in het nieuws


Blauw licht maakt alerter
Bewuste dromers meer alert
Versnelde tumorgroei door slaapverstoring
Geel licht gezonder voor nachtwerker
Sociale leven beïnvloedt tienerslaap
Betere slaap zonder sigaretten
Slaapbehoefte door leren
Licht invloed op gezondheid patiënten
Slank door vast slaapritme
Hyperactief door onregelmatige slaap
Schone hersenen door slaap
Onvoldoende herstel na ‘bijslapen’
Yoga helpt bij insomnie menopauze
Middagslaapje helpt kleuters bij leren
Agressievere huidkanker bij slaapapneu

Vrouwen jaloers op slaapgedrag van partner



04-08-2010 -

ROTTERDAM - Het idee dat hij zomaar in slaap valt en zij draait, keert, zucht, snuift, stampt en niet kan slapen is onverdraaglijk. Deze jaloezie maakt van vrouwen echte krengen, zo blijkt uit een poll over het nachtelijk bedgedrag van 4000 Britse vrouwen.

Eén op vier vrouwen geeft toe haar slapende partner wakker te maken omdat ze jaloers is dat hij zo gemakkelijk in slaap valt. Meestal gewoon door 'extreem' te woelen en te draaien, anderen geven een por in de ribben.

Sommige vrouwen gingen subtieler te werk, en bleven gewoon praten, geluid maken of zetten de tv aan tot ze reactie kregen. Eén op tien knijpt haar slapende man. Oudere vrouwen geven vaker een por, jongere vrouwen doen de tv of het licht aan.

Eén op vier vrouwen ligt tot een uur lang wakker, terwijl de meeste mannen na tien minuten al slapen. Eén op de drie vrouwen is dan ook gefrustreerd dat hun man heerlijk ligt te slapen, terwijl zij wakker blijven liggen.

Geen wonder dat slapen (en de bijkomende problemen) een gevoelig punt is bij veel koppels. Iets dat niet bepaald verbetert als het gezin uitbreidt. Een ander onderzoek toont aan dat kersverse ouders tot een half jaar aan slaap missen in de eerste twee jaar van hun kleine spruit. De meesten slapen in het begin niet meer dan vier uur.

Te weinig slaap is vermoeiend, irritant en maakt mensen prikkelbaar. Ze kunnen niet goed meer functioneren, jagen zichzelf op en zitten niet goed in hun vel. Eén op twintig koppels gaat uiteindelijk uit elkaar omdat één van de partijen gewoonweg uitgeput was.

"Het is begrijpelijk dat niet kunnen slapen frustrerend is, vooral als de persoon naast jou er geen probleem mee blijkt te hebben. Maar de boosheid zorgt ervoor dat het slapen nog moeilijker gaat. Het doet meer kwaad dan goed," aldus de woordvoerder van opdrachtgever Silentnight. 

Wie niet kan slapen, kan beter weer opstaan om te gaan lezen of iets warms te gaan drinken. Zet vooral geen felle lampen aan en houdt het licht zo gedempt mogelijk. Ga slapen zodra je je vermoeid voelt. Om goed te kunnen functioneren zou iedereen minstens vijf uur ononderbroken moeten kunnen slapen. De meeste hebben echter tussen de zeven en acht uur slaap nodig. Zeven uur schijnt het gezondst te zijn.


Bron: AD
 



Aanmelden

Individuele behandeling bij slaapproblemen

SlaaptrainingChronoMed geeft behandelingen op maat, die gebaseerd zijn op de aard van de klachten, de oorzaak ervan én de factoren die de klachten in stand houden. De therapie is daardoor altijd resultaatgericht en efficiënt.


ChronoMed geeft slaaptraining

WinterdepressieChronoMed geeft slaaptraining. Deze is bedoeld voor mensen met milde slaapklachten, die een individuele behandeling te intensief vinden. De slaaptraining bestaat uit zes bijeenkomsten (vijf plus één follow-up) en wordt gegeven in kleine groepjes..


Stress beïnvloed mijn slaap nauwelijks



Reslaten inladen, een ogenblik geduld aub


Nieuwsbrief

Copyright © 2017 ChronoMed. Alle rechten voorbehouden | Sitemap
Webdesign:
Webdesign Bureau