Chronomed Home Bookmark Contact
Home
  • Cliënten
    • Slaap problemen
    • Medicatie
    • Winterdepressie
    • Apneu
    • Snurken
    • Ploegendiensten
    • Chronische Vermoeidheid
    • Mondschild
    • Burn Out
  • Verwijzers
    • Indicaties
    • Behandelingen
    • Resultaten
    • Online verwijzen
    • Aanvraag Verwijsformulier
Bedrijven Topport
  • Media
    • Pers
    • Scientific Update
  • voorlichting
    • Factsheets
    • Test en check
  • Actueel
    • Nieuws
    • Op deze website
    • Vacatures
Over ons Contact
Chronomed

Nieuws

Slaapstoornissen in het nieuws


Blauw licht maakt alerter
Bewuste dromers meer alert
Versnelde tumorgroei door slaapverstoring
Geel licht gezonder voor nachtwerker
Sociale leven beïnvloedt tienerslaap
Betere slaap zonder sigaretten
Slaapbehoefte door leren
Licht invloed op gezondheid patiënten
Slank door vast slaapritme
Hyperactief door onregelmatige slaap
Schone hersenen door slaap
Onvoldoende herstel na ‘bijslapen’
Yoga helpt bij insomnie menopauze
Middagslaapje helpt kleuters bij leren
Agressievere huidkanker bij slaapapneu

Dromen zijn maakbaarder dan we denken



02-08-2010 - De mens kan veel meer invloed uitoefenen op dromen dan tot nu toe werd aangenomen. Met de juiste technieken zijn we zelfs in staat nachtmerries te beëindigen en te dromen over een onderwerp naar keuze.

"We kunnen min of meer bepalen waarover we dromen". Dat zegt een ‘droomexpert’ van de Harvard University in het wetenschappelijke tijdschrift Scientific American.

Volgens Deirdre Barrett zijn mensen heel goed in staat invloed uit te oefenen op wat ze dromen. ‘We kunnen op allerlei manieren een draai geven aan onze dromen. We kunnen bepalen wat het onderzoek is, we kunnen problemen in onze droom oplossen en we kunnen zelfs nachtmerries beëindigen.’

Volgens Barrett zou je als volgt een probleem kunnen oplossen in je droom: eerst denk je na over de kwestie voordat je naar bed gaat. Op het moment dat dit tot een beeld leidt, moet je die gedachte vasthouden als je gaat slapen.

Vervolgens moet je, als je 's ochtends wakker wordt, rustig blijven liggen en de droom langzaam naar boven laten komen. Uit Barretts onderzoek bleek dat de helft inderdaad droomde over het probleem en dat een kwart een oplossing vond.

Als je over iets of iemand wilt dromen, moet je soortgelijke technieken gebruiken. Denk aan het object en bedenk er eventueel een geluid bij, aldus de onderzoeker. Val er mee in slaap en de kans is groot dat je erover zult dromen.

Om van nachtmerries af te komen is intensieve therapie nodig, waarbij de persoon in wakkere toestand de droom die ze eigenlijk willen hebben, moet beschrijven en beleven.

Na verloop van tijd verdwijnt daardoor de nachtmerrie en neemt de nieuwe droom het over.


Bron: Elsevier




Aanmelden

Individuele behandeling bij slaapproblemen

SlaaptrainingChronoMed geeft behandelingen op maat, die gebaseerd zijn op de aard van de klachten, de oorzaak ervan én de factoren die de klachten in stand houden. De therapie is daardoor altijd resultaatgericht en efficiënt.


ChronoMed geeft slaaptraining

WinterdepressieChronoMed geeft slaaptraining. Deze is bedoeld voor mensen met milde slaapklachten, die een individuele behandeling te intensief vinden. De slaaptraining bestaat uit zes bijeenkomsten (vijf plus één follow-up) en wordt gegeven in kleine groepjes..


In mijn omgeving komen slaapproblemen niet voor



Reslaten inladen, een ogenblik geduld aub


Nieuwsbrief

Copyright © 2017 ChronoMed. Alle rechten voorbehouden | Sitemap
Webdesign:
Webdesign Bureau