Chronomed Home Bookmark Contact
Home
  • Cliënten
    • Slaap problemen
    • Medicatie
    • Winterdepressie
    • Apneu
    • Snurken
    • Ploegendiensten
    • Chronische Vermoeidheid
    • Mondschild
    • Burn Out
  • Verwijzers
    • Indicaties
    • Behandelingen
    • Resultaten
    • Online verwijzen
    • Aanvraag Verwijsformulier
Bedrijven Topport
  • Media
    • Pers
    • Scientific Update
  • voorlichting
    • Factsheets
    • Test en check
  • Actueel
    • Nieuws
    • Op deze website
    • Vacatures
Over ons Contact
Chronomed

Nieuws

Slaapstoornissen in het nieuws


Blauw licht maakt alerter
Bewuste dromers meer alert
Versnelde tumorgroei door slaapverstoring
Geel licht gezonder voor nachtwerker
Sociale leven beïnvloedt tienerslaap
Betere slaap zonder sigaretten
Slaapbehoefte door leren
Licht invloed op gezondheid patiënten
Slank door vast slaapritme
Hyperactief door onregelmatige slaap
Schone hersenen door slaap
Onvoldoende herstel na ‘bijslapen’
Yoga helpt bij insomnie menopauze
Middagslaapje helpt kleuters bij leren
Agressievere huidkanker bij slaapapneu

Slaaptekort voor jongeren bij mediagebruik in de avond



19-03-2011 -

AMSTERDAM - Jongeren die 's avonds nog gaan gamen, internetten of met hun gsm bezig zijn, gaan later naar bed, liggen langer wakker en hebben een kortere slaapduur. Dit blijkt uit onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel onder 1.298 personen van 14 tot 20 jaar.
De algemene vaststelling is dat de helft van de jongeren (49,7 procent) aan slaaptekort lijdt.

Ruim 30 procent kampt met veel tot heel veel slaperigheid tijdens de les. Pas in het weekend gaan jongeren langer slapen.

Uit het onderzoek blijkt dan ook dat slechts 11 procent uitgerust is in de week, tegenover 63 procent in het weekend. In het weekend haalt men de slaapschuld van de week in.

Uit de studie kwam verder naar voren dat vier op de tien jongeren een televisie op de kamer heeft, vijf op de tien een computer, acht op de tien een gsm, drie op de tien een Playstation en ten slotte zeven op de tien een mp3-speler.

De studie is door de VUB uitgevoerd naar aanleiding van de Internationale Dag van de Slaap, die plaatsvindt op maandag 21 maart. Voor jongeren is slaap belangrijk voor het leren, het geheugen en regulatie van emoties.

Slaapproblemen kunnen vertaald worden in verminderde schoolprestaties.


Bron: NU.nl



Aanmelden

Individuele behandeling bij slaapproblemen

SlaaptrainingChronoMed geeft behandelingen op maat, die gebaseerd zijn op de aard van de klachten, de oorzaak ervan én de factoren die de klachten in stand houden. De therapie is daardoor altijd resultaatgericht en efficiënt.


ChronoMed geeft slaaptraining

WinterdepressieChronoMed geeft slaaptraining. Deze is bedoeld voor mensen met milde slaapklachten, die een individuele behandeling te intensief vinden. De slaaptraining bestaat uit zes bijeenkomsten (vijf plus één follow-up) en wordt gegeven in kleine groepjes..


Ik ben tevreden over mijn slaapkwaliteit



Reslaten inladen, een ogenblik geduld aub


Nieuwsbrief

Copyright © 2017 ChronoMed. Alle rechten voorbehouden | Sitemap
Webdesign:
Webdesign Bureau