Chronomed Home Bookmark Contact
Home
  • Cliënten
    • Slaap problemen
    • Medicatie
    • Winterdepressie
    • Apneu
    • Snurken
    • Ploegendiensten
    • Chronische Vermoeidheid
    • Mondschild
    • Burn Out
  • Verwijzers
    • Indicaties
    • Behandelingen
    • Resultaten
    • Online verwijzen
    • Aanvraag Verwijsformulier
Bedrijven Topport
  • Media
    • Pers
    • Scientific Update
  • voorlichting
    • Factsheets
    • Test en check
  • Actueel
    • Nieuws
    • Op deze website
    • Vacatures
Over ons Contact
Chronomed

Nieuws

Slaapstoornissen in het nieuws


Blauw licht maakt alerter
Bewuste dromers meer alert
Versnelde tumorgroei door slaapverstoring
Geel licht gezonder voor nachtwerker
Sociale leven beïnvloedt tienerslaap
Betere slaap zonder sigaretten
Slaapbehoefte door leren
Licht invloed op gezondheid patiënten
Slank door vast slaapritme
Hyperactief door onregelmatige slaap
Schone hersenen door slaap
Onvoldoende herstel na ‘bijslapen’
Yoga helpt bij insomnie menopauze
Middagslaapje helpt kleuters bij leren
Agressievere huidkanker bij slaapapneu

School is niet goed voor ritme



16-03-2011 -

LEIDEN – Uit je ritme door naar school te gaan? Uit onderzoek is gebleken dat door het naar school gaan, tieners ochtendlicht tekort komen. Ochtendlicht is essentieel voor de stimulatie van het 24-uurs ritme.

Professoren van het ‘Resselaer Polytechnic Institute Lighting Research Center’ (LRC) hebben nu een handleiding ontwikkeld met hierin speciale daglichttechnieken voor scholen.

Volgens Mariana Figueiro (één van de professoren) zorgen de schoolroosters ervoor dat tieners in de ochtend al in de klas zitten. Zo lopen hierdoor ochtendlicht mis. Ochtendlicht is nodig om het circadiane ritme te stimuleren. Het circadiane ritme wordt ook wel de interne klok genoemd. Het circadiane ritme reguleert onder andere: lichaamstemperatuur, alertheid, eetlust, hormoonhuishouding en het slaappatroon.

De meeste scholen bieden momenteel niet voldoende elektrische licht of daglicht om het circadiane ritme te stimuleren. De handleiding biedt een handvat voor architecten, die scholen willen bouwen, die het circadiane ritme van scholieren voldoende stimuleren. “Wanneer de technieken uit de handleiding juist worden toegepast ondersteunen ze de gezondheid en de activiteiten van de scholier. De technieken werken bovendien energiebesparend,” zegt Russ Leslie (één van de professoren).

Het is nu afwachten tot de eerste scholen op basis van deze nieuwe technieken gebouwd zijn en wat de resultaten zijn op de gezondheid en prestaties van de leerlingen van deze nieuwe scholen.


Bron: ChronoMed Redactie



Aanmelden

Individuele behandeling bij slaapproblemen

SlaaptrainingChronoMed geeft behandelingen op maat, die gebaseerd zijn op de aard van de klachten, de oorzaak ervan én de factoren die de klachten in stand houden. De therapie is daardoor altijd resultaatgericht en efficiënt.


ChronoMed geeft slaaptraining

WinterdepressieChronoMed geeft slaaptraining. Deze is bedoeld voor mensen met milde slaapklachten, die een individuele behandeling te intensief vinden. De slaaptraining bestaat uit zes bijeenkomsten (vijf plus één follow-up) en wordt gegeven in kleine groepjes..


Ik heb wel eens slaappillen gebruikt



Reslaten inladen, een ogenblik geduld aub


Nieuwsbrief

Copyright © 2017 ChronoMed. Alle rechten voorbehouden | Sitemap
Webdesign:
Webdesign Bureau