Chronomed Home Bookmark Contact
Home
  • Cliënten
    • Slaap problemen
    • Medicatie
    • Winterdepressie
    • Apneu
    • Snurken
    • Ploegendiensten
    • Chronische Vermoeidheid
    • Mondschild
    • Burn Out
  • Verwijzers
    • Indicaties
    • Behandelingen
    • Resultaten
    • Online verwijzen
    • Aanvraag Verwijsformulier
Bedrijven Topport
  • Media
    • Pers
    • Scientific Update
  • voorlichting
    • Factsheets
    • Test en check
  • Actueel
    • Nieuws
    • Op deze website
    • Vacatures
Over ons Contact
Chronomed

Nieuws

Slaapstoornissen in het nieuws


Blauw licht maakt alerter
Bewuste dromers meer alert
Versnelde tumorgroei door slaapverstoring
Geel licht gezonder voor nachtwerker
Sociale leven beïnvloedt tienerslaap
Betere slaap zonder sigaretten
Slaapbehoefte door leren
Licht invloed op gezondheid patiënten
Slank door vast slaapritme
Hyperactief door onregelmatige slaap
Schone hersenen door slaap
Onvoldoende herstel na ‘bijslapen’
Yoga helpt bij insomnie menopauze
Middagslaapje helpt kleuters bij leren
Agressievere huidkanker bij slaapapneu

Nachtje slapen goed tegen somberheid



01-11-2006 - Gevoelens van somberheid en eenzaamheid verdwijnen goeddeels na een nachtje slapen. Daarom voelen veel somberende mensen zich 's ochtends beter en gelukkiger. Volgens onderzoekers komen er 's nachts opwekkende hormonen vrij die ons de kracht geven om de volgende dag door te komen.

Amerikaanse onderzoekers bestudeerden de werking van het hormoon cortisol op ons gestel. Dit hormoon regelt de bloedsuikerspiegel, beïnvloed de bloeddruk en onze stemming. Het hormoon wordt vooral 's nachts en vlak na het ontwaken aangemaakt. Gedurende de dag neemt de hoeveelheid cortisol in ons bloed weer af.

Cortisol werkt opwekkend en regelt zo onze stemming. Toch is het onwaarschijnlijk dat alleen het hormoon cortisol ervoor zorgt dat problemen 's ochtends minder groot lijken dan de avond ervoor. Ook dromen heeft bijvoorbeeld een aantoonbaar effect op ons ochtendhumeur. Door te dromen verwerken we indrukken en lijken onze hersenen ook oplossingen te vinden voor problemen.
Amerikaanse onderzoekers bestudeerden de werking van het hormoon cortisol op ons gestel. Dit hormoon regelt de bloedsuikerspiegel, beïnvloed de bloeddruk en onze stemming. Het hormoon wordt vooral 's nachts en vlak na het ontwaken aangemaakt. Gedurende de dag neemt de hoeveelheid cortisol in ons bloed weer af.

Cortisol werkt opwekkend en regelt zo onze stemming. Toch is het onwaarschijnlijk dat alleen het hormoon cortisol ervoor zorgt dat problemen 's ochtends minder groot lijken dan de avond ervoor. Ook dromen heeft bijvoorbeeld een aantoonbaar effect op ons ochtendhumeur. Door te dromen verwerken we indrukken en lijken onze hersenen ook oplossingen te vinden voor problemen.

Bron: GezondheidsNet


Aanmelden

Individuele behandeling bij slaapproblemen

SlaaptrainingChronoMed geeft behandelingen op maat, die gebaseerd zijn op de aard van de klachten, de oorzaak ervan én de factoren die de klachten in stand houden. De therapie is daardoor altijd resultaatgericht en efficiënt.


ChronoMed geeft slaaptraining

WinterdepressieChronoMed geeft slaaptraining. Deze is bedoeld voor mensen met milde slaapklachten, die een individuele behandeling te intensief vinden. De slaaptraining bestaat uit zes bijeenkomsten (vijf plus één follow-up) en wordt gegeven in kleine groepjes..


Hoe ouder ik word hoe slechter ik slaap



Reslaten inladen, een ogenblik geduld aub


Nieuwsbrief

Copyright © 2017 ChronoMed. Alle rechten voorbehouden | Sitemap
Webdesign:
Webdesign Bureau