Chronomed Home Bookmark Contact
Home
  • Cliënten
    • Slaap problemen
    • Medicatie
    • Winterdepressie
    • Apneu
    • Snurken
    • Ploegendiensten
    • Chronische Vermoeidheid
    • Mondschild
    • Burn Out
  • Verwijzers
    • Indicaties
    • Behandelingen
    • Resultaten
    • Online verwijzen
    • Aanvraag Verwijsformulier
Bedrijven Topport
  • Media
    • Pers
    • Scientific Update
  • voorlichting
    • Factsheets
    • Test en check
  • Actueel
    • Nieuws
    • Op deze website
    • Vacatures
Over ons Contact
Chronomed

Nieuws

Slaapstoornissen in het nieuws


Blauw licht maakt alerter
Bewuste dromers meer alert
Versnelde tumorgroei door slaapverstoring
Geel licht gezonder voor nachtwerker
Sociale leven beïnvloedt tienerslaap
Betere slaap zonder sigaretten
Slaapbehoefte door leren
Licht invloed op gezondheid patiënten
Slank door vast slaapritme
Hyperactief door onregelmatige slaap
Schone hersenen door slaap
Onvoldoende herstel na ‘bijslapen’
Yoga helpt bij insomnie menopauze
Middagslaapje helpt kleuters bij leren
Agressievere huidkanker bij slaapapneu

Topsport

ChronoMed > Topsport

Slapen en sport: sterk duo
Als eerste over de streep? U verhoogt uw kansen met een goede (nacht)rust. Want slapen en sport zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Door te rusten verbetert u uw conditie en stimuleert u de toename van uw spiermassa. Daarvoor zorgt het groeihormoon dat u tijdens de slaap aanmaakt. Onderzoekers van de Stanford University ontdekten dat tien uur slaap per nacht de sprinttijden van zwemmers met een halve seconde verbeterde. Het verhoogde ook het aantal treffers van het basketbalteam.

Slaap en sport: boek resultaat
Kortom, u brengt het best voldoende tijd onder de wol door. Daarom begeleidt ChronoMed topsporters en teams bij de indeling van hun dag – met een goede balans tussen slaap en sport. Via cursussen en trainingen pakt het slaapstoornissen aan of helpt het ze te voorkomen. Noodzakelijk, omdat slaapproblemen of zelfs een sub-optimale slaap de sportprestaties negatief beïnvloeden.

Slaapproblemen en sportprestaties
Slaapproblemen? Uw sportprestaties onthullen ze. Want een slaaptekort vermindert uw mentale en fysieke prestatie. Zo is een jetlag funest, omdat die uw bioritme ontregelt. De ene keer al meer dan de andere. Zo blijken topsporters van de Amerikaanse oostkust meer wedstrijden aan de westkust te verliezen. Hetzelfde geldt voor Europese sporters die naar het oosten vliegen. Met slimme adviezen hebben u en uw team hier nauwelijks last meer van.

Slapen en sport: deel uw dag correct in
Uw bioritmiek beïnvloedt uw sportprestaties. Dat betekent dat u bepaalde prestaties beter ’s ochtends dan ’s middags levert. Volleyballen? Dat doet u het best tussen 12 en 20 uur. Dan zijn uw visuele reactietijd, oog-handcoördinatie en alertheid op hun best. ’s Avonds, tussen 17 en 22 uur, ervaart u uw vermoeidheidsgevoel dan weer minder. En een extreme inspanning? Die levert u het best ’s middags: dan ligt de pijndrempel hoger. Als u een gezond bioritme heeft tenminste. En die is aan te passen op uw wedstrijdschema..

Slaap en sport: voer voor experts
ChronoMed focust zich al langer op de link tussen slaap en sport. Zo heeft het ervaring als individuele begeleider van topsporters of als adviseur van hun medische staf. Het resultaat? Dat merkt u keer op keer op het sportterrein.

Optimize your sleep, maximize your performance!


Aanmelden

Wat cliënten zeiden:


Slaaptraining"Als topsporter krijgen wij strikte instructies over inspanning en rust. Leuk voor degenen die ook kónden rusten, maar mij lukte het niet. Dankzij ChronoMed is mijn slaap en herstelperiode geoptimaliseerd. En dat merkte ik direct aan mijn prestaties. Inmiddels adviseert ChronoMed onze medische staff, en met succes. Winnen doe je blijkbaar in bed!"

(Schaatser)

 

Ik heb wel eens slaappillen gebruikt



Reslaten inladen, een ogenblik geduld aub


Nieuwsbrief

Copyright © 2017 ChronoMed. Alle rechten voorbehouden | Sitemap
Webdesign:
Webdesign Bureau